|
Studie rekonstrukce žst. Letovice
Dorko, Patrik ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navrhnout rekonstrukci železniční stanice Letovice pro přístup osob s omezenou schopností pohybu a orientace. Práce se dále zabývá úpravou železničního svršku a spodku včetně systému odvodnění stanice. Součástí práce je také prověření možnosti vložení nove zastávky.
|
| |
| |
|
Rekonstrukce železniční stanice Svitavy
Marek, Josef ; Rotschein, Petr (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Úkolem této diplomové práce je navrhnout rekonstrukci železniční stanice Svitavy. Cílem rekonstrukce je zvýšit traťovou rychlost v hlavních kolejích ze stávající rychlosti na rychlost 160 km·h-1. Dalšími požadavky pro vypracování jsou plná peronizace stanice a další nezbytné úpravy s tím související, zejména návrh pražcového podloží, odvodnění stanice a přilehlých dotčených úseků trati. Z důvodů změny počtu kolejí a jejich poloh byla také ověřena možnost prodloužení užitečných délek hlavních a prvních předjízdných kolejí na délku 740 m.
|
|
Třetí kolej v úseku Blansko - Rájec-Jestřebí
Šíp, Radek ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce „Třetí kolej v úseku Blansko – Rájec-Jestřebí“ je návrh třetí koleje v úseku Blansko – Rájec-Jestřebí s cílem dosáhnout co nejvyšší traťové rychlosti s maximálním využitím stávajícího tělesa dráhy a pozemků s právem hospodaření SŽDC, s.o. Dále je nutno prověřit rekonstrukci či přestavbu všech inženýrských a stavebních objektů v úseku jako jsou mosty, propustky, úrovňové železniční přejezdy a nástupiště. Přidání třetí koleje si také vyžádá rozsáhlé konstrukční úpravy v žst. Blansko a žst. Rájec-Jestřebí. V rámci stavby bude prověřena také výstavba nové zastávky Spešov.
|
| |
|
Optimalizace mezistaničního úseku Skrochovice - Krnov
Loučka, Filip ; Wrana, Radim (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem optimalizace železniční trati situované mezi železniční stanicí Krnov a železniční stanicí Skrochovice. Úsek začíná v km 87,892 napojením na výhybku v železniční stanici Krnov a končí v km 90,4 za zastávkou Krnov-Cvilín. Hlavním cílem této práce je zpracování návrhu úpravy geometrických parametrů koleje, rekonstrukce železničního svršku, obnovy odvodnění a technologie práce. Součástí práce je také vypracování výkazu výměr, a pokud to bude možné i návrh zvýšení traťové rychlosti. Dále bylo potřeba navrhnout typ konstrukce u železničních přejezdů a železniční svršek na mostní konstrukci v km 90,367.
|
|
Rekonstrukce železniční stanice Chrudim
Filo, Martin ; Motl, Daniel (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navrhnout rekonstrukci železniční stanice Chrudim, tak aby vyhovovala platné legislativě v oblasti přístupu osob s omezenou schopností pohybu a orientace. V práci jsou navržena dvě nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Počet čtyř dopravních kolejí ve stanici je zachován. Dále je navržena kompletní rekonstrukce železničního svršku, železničního spodku a je navrženo nové odvodnění stanice.
|
| |
|
Návrh modernizace železniční stanice Valašské Meziříčí
Málek, Jiří ; Pur, Kamil (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh modernizace železniční stanice Valašské Meziříčí. Práce zahrnuje rekonstrukci obou zhlaví a konstrukční uspořádání nástupišť pro bezpečný pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace celkem se sedmi nástupními hranami. Dále se práce zabývá konstrukcí železničního svršku a spodku včetně odvodnění.
|